perjantai 17. heinäkuuta 2015

Rääkkiä pakettikuskille

Sain taas paketin tänään ja sen toimitti jälleen Hermeksen hauskannäköinen kuski. Hän on nyt käynyt täällä joka päivä viikon ajan, eikä kotimme ole vieläkään aivan valmis. Kun ovikello soi, avasin oven ja hymyilin miehelle.
- Huomenta, teille olisi taas paketti, hän sanoi ja katsoi minua kauniilla silmillään.
- Huomenta ja kiitos, vastasin niinikään hymyillen.
- Teille tulee kyllä aika paljon paketteja, mies sanoi, olen tainnut käydä täällä joka päivä tällä viikolla.
-  Muutimme juuri uuteen taloon ja joudun tilaamaan hurjan määrän kotitaloustavaraa, sanoin ja jatkoin, - näitä paketteja tulee varmaan vielä melko usein lähiviikkoina.
- Ahaa, tuo selitti asian, mies sanoi, - mielelläni minä tänne paketteja tuon, ei siinä mitään, te kun olette aina myös kotona.
- Työskentelen kotoa, joten olen kyllä vastaisuudessakin itse ottamassa vastaan pakettini, sanoin ja hymyilin miehelle.
Mies hymyili takaisin, katsoi minua pitkään ja sanoi: 
- OK, täytyy tästä lähteä, nähdään sitten varmaan taas pian.
- Nähdään
- Hei hei, mies sanoi lopuksi ja asteli ripeästi autolleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti